Regulamin ┼Ťwiadczenia us┼éug drog─ů elektroniczn─ů oraz zakup├│w dokonywanych w ramach sklepu internetowego miastoksiazek.pl (dalej r├│wnie┼╝: ÔÇ×RegulaminÔÇŁ)
POSTANOWIENIA OGÓLNE
┬ž 1.DEFINICJE

Ilekro─ç w dalszej cz─Ö┼Ťci Regulaminu u┼╝yto ni┼╝ej wymienionych zwrot├│w pisanych wielk─ů liter─ů, nale┼╝y┬áje rozumie─ç w podanym ni┼╝ej znaczeniu, chyba ┼╝e z kontekstu ich u┼╝ycia wyra┼║nie wynika co innego:

  1. Cena okre┼Ťlona w z┼éotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzgl─Ödniaj─ůca nale┼╝ne podatki) nale┼╝nego Sprzedawcy tytu┼éem przeniesienia w┼éasno┼Ťci Towaru na Klienta zgodnie z Umow─ů Sprzeda┼╝y;
  2. Has┼éo ci─ůg znak├│w alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dost─Öpu do Konta, kt├│ry jest okre┼Ťlony przez Klienta podczas tworzenia Konta. Klient jest zobowi─ůzany do zachowania Has┼éa w ┼Ťcis┼éej poufno┼Ťci (do nieujawniania go jakimkolwiek osobom trzecim) i ponosi wszelk─ů odpowiedzialno┼Ť─ç z tytu┼éu naruszenia tego zobowi─ůzania. Has┼éo mo┼╝e by─ç zmienione w ustawieniach Konta. Sprzedawca mo┼╝e udost─Öpni─ç Klientowi mo┼╝liwo┼Ť─ç tzw. odzyskania zapomnianego Has┼éa w spos├│b okre┼Ťlony w ramach Sklepu;
  3. Klient┬áosoba fizyczna o pe┼énej lub ograniczonej zdolno┼Ťci do czynno┼Ťci prawnych albo osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadaj─ůca osobowo┼Ťci prawnej, prawid┼éowo reprezentowana przez w┼éa┼Ťciw─ů osob─Ö fizyczn─ů, kt├│ra zaakceptuje Regulamin. W przypadku gdy Klientem jest osoba o ograniczonej zdolno┼Ťci do czynno┼Ťci prawnych nie mo┼╝e ona dokona─ç zakupu w Sklepie, je┼╝eli nie posiada zgody swojego przedstawiciela ustawowego na dokonanie takiej czynno┼Ťci;
  4. Kod rabatowy┬á– kod rabatowy wydawany przez Sprzedawc─Ö uprawniaj─ůcy do nabycia Towar├│w oferowanych do sprzeda┼╝y w Sklepie po promocyjnej cenie lub przy uwzgl─Ödnieniu okre┼Ťlonego rabatu procentowego lub kwotowego. Klient mo┼╝e otrzyma─ç kod rabatowy podczas akcji promocyjnej organizowanej na odr─Öbnych zasadach przez Sprzedawc─Ö.
  5. Konsument┬áKlient, kt├│ry jest osob─ů fizyczn─ů zawieraj─ůc─ů ze Sprzedawc─ů Umow─Ö o ┼Üwiadczenie Us┼éug lub Umow─Ö Sprzeda┼╝y ze Sprzedawc─ů lub Umow─Ö o Dostarczenie Tre┼Ťci Cyfrowych ze Sprzedawc─ů w celach niezwi─ůzanych bezpo┼Ťrednio z jej dzia┼éalno┼Ťci─ů gospodarcz─ů lub zawodow─ů;
  6. Konto (Klienta)┬áprzestrze┼ä udost─Öpniana Klientowi w ramach Sklepu zgodnie z Umow─ů o ┼Üwiadczenie Us┼éug, pozwalaj─ůca na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalno┼Ťci/us┼éug. Klient uzyskuje dost─Öp do Konta Klienta za pomoc─ů Loginu i Has┼éa. Klient loguje si─Ö na swoje Konto po dokonaniu rejestracji na stronie internetowej Sklepu; aby utworzy─ç Konto i dokona─ç zakup├│w w Sklepie Klient musi posiada─ç wa┼╝ny/aktywny adres e-mail;
  7. Koszyk┬áus┼éuga udost─Öpniana ka┼╝demu Klientowi oraz ka┼╝demu u┼╝ytkownikowi Sklepu, kt├│ry korzysta ze Sklepu, polegaj─ůca w szczeg├│lno┼Ťci na umo┼╝liwieniu mu ┼éatwego dokonania zakupu jednego lub kilku Towar├│w, wpisanie Kod├│w rabatowych umo┼╝liwiaj─ůcych obni┼╝enie Ceny na zasadach okre┼Ťlonych odr─Öbnymi regulaminami, wy┼Ťwietlenie podsumowania Ceny zakupu poszczeg├│lnych Towar├│w i wszystkich Towar├│w ┼é─ůcznie (w tym ew. koszt├│w wysy┼éki) oraz dla u┼╝ytkownik├│w zalogowanych zapami─Ötanie Towar├│w dodanych do koszyka r├│wnie┼╝ po zako┼äczeniu sesji przegl─ůdarki;
  8. Login adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta przez Klienta;
  9. Newsletter┬áus┼éuga dostarczania Klientowi informacji handlowej dotycz─ůcej Towar├│w lub us┼éug Sprzedawcy lub towar├│w lub us┼éug podmiot├│w wsp├│┼épracuj─ůcych ze Sprzedawc─ů (tj. towar├│w lub us┼éug, kt├│re nie s─ů Towarami lub us┼éugami oferowanymi przez Sprzedawc─Ö);
  10. Promocje┬ászczeg├│lne warunki sprzeda┼╝y, uregulowane na zasadach wyra┼╝onych w odr─Öbnych regulaminach, dotycz─ůce specjalnej oferty Sklepu obowi─ůzuj─ůcej w okre┼Ťlonym czasie, z kt├│rych Klient mo┼╝e skorzysta─ç na zasadach tam okre┼Ťlonych. W przypadku rozbie┼╝no┼Ťci postanowie┼ä w┼éa┼Ťciwego regulaminu Promocji z postanowieniami Regulaminu, pierwsze┼ästwo maj─ů postanowienia w┼éa┼Ťciwego regulaminu Promocji;
  11. Sklep platforma sprzeda┼╝y Towar├│w oraz ┼Ťwiadczenia us┼éug oferowanych przez Sprzedawc─Ö, prowadzona przez Sprzedawc─Ö, stanowi─ůca zesp├│┼é po┼é─ůczonych ze sob─ů stron internetowych, dost─Öpna za po┼Ťrednictwem adresu URL https://miastoksiazek.pl;
  12. Sprzedawca ÔÇô prowadz─ůca/y dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů pod firm─ů ÔÇ×INKPAD Daniel DudekÔÇŁ, adres prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej: pl. Zgody 9/16, 50-432 Wroc┼éaw, NIP: 9910394213, REGON: 161538720, wpisana/y do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia┼éalno┼Ťci Gospodarczej;
  13. Towar┬árzecz sprzedawana przez Sprzedawc─Ö za po┼Ťrednictwem Sklepu na rzecz Klienta, za zap┼éat─ů Ceny;
  14. Tre┼Ť─ç/Tre┼Ťci┬áelementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Towarach, zdj─Öcia Towaru, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, oraz wizerunki os├│b fizycznych, jakie s─ů zamieszczane i rozpowszechniane przez odpowiednio Sprzedawc─Ö, kontrahent├│w Sprzedawcy, Klienta albo inn─ů osob─Ö korzystaj─ůc─ů ze Sklepu;
  15. Tre┼Ťci Cyfrowe┬áÔÇô tre┼Ťci wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej niezapisane na materialnym no┼Ťniku, dostarczane za po┼Ťrednictwem Sklepu na rzecz Klienta, za zap┼éat─ů Ceny. Ilekro─ç w Regulaminie mowa jest o Towarach, dotyczy to r├│wnie┼╝ Tre┼Ťci Cyfrowych, chyba ┼╝e co innego wynika z tre┼Ťci danego postanowienia;
  16. Umowa o Dostarczenie Tre┼Ťci Cyfrowych ÔÇô umowa, zawierana z wykorzystaniem ┼Ťrodk├│w porozumiewania si─Ö na odleg┼éo┼Ť─ç i dotycz─ůca dostarczenia przez na rzecz Klienta Tre┼Ťci Cyfrowych za zap┼éat─ů Ceny. Ilekro─ç w Regulaminie mowa jest o Umowie Sprzeda┼╝y, dotyczy to r├│wnie┼╝ Umowy o Dostarczenie Tre┼Ťci Cyfrowych, chyba ┼╝e co innego wynika z tre┼Ťci danego postanowienia;
  17. Umowa o ┼Üwiadczenie Us┼éug niniejszy dokument okre┼Ťlaj─ůcy zasady zawierania Um├│w Sprzeda┼╝y oraz zasady ┼Ťwiadczenia i korzystania z us┼éug oferowanych przez Sprzedawc─Ö za po┼Ťrednictwem Sklepu na rzecz Klient├│w. Regulamin okre┼Ťla prawa i obowi─ůzki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie us┼éug ┼Ťwiadczonych drog─ů elektroniczn─ů Regulamin jest regulaminem, o kt├│rym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ┼Ťwiadczeniu us┼éug drog─ů elektroniczn─ů (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z p├│┼║n. zm.);
  18. Umowa Sprzeda┼╝y umowa sprzeda┼╝y w rozumieniu przepis├│w Kodeksu cywilnego, zawierana z wykorzystaniem ┼Ťrodk├│w porozumiewania si─Ö na odleg┼éo┼Ť─ç i dotycz─ůca sprzeda┼╝y przez Sprzedawc─Ö na rzecz Klienta Towar├│w za zap┼éat─ů Ceny powi─Ökszonej o ew. koszty wysy┼éki;
  19. Wymagania Techniczne – minimalne wymagania techniczne, kt├│rych spe┼énienie jest niezb─Ödne do korzystania ze Sklepu, zawarcia Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug, Umowy Sprzeda┼╝y lub Umowy o Dostarczenie Tre┼Ťci Cyfrowych, okre┼Ťlone w Za┼é─ůczniku nr 1 do Regulaminu ÔÇô Wymagania techniczne korzystania ze Sklepu;
  20. Zam├│wienie┬áformularz udost─Öpniony w ramach Sklepu, okre┼Ťlaj─ůcy Towary, jakie zamierza kupi─ç Klient oraz dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy Sprzeda┼╝y i Umowy o Dostarczenie Tre┼Ťci Cyfrowych.
┬ž 2.OG├ôLNE ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
  1. Regulamin okre┼Ťla og├│lne warunki korzystania ze Sklepu, warunki zawierania Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug Umowy Sprzeda┼╝y oraz zasady korzystania z us┼éug ┼Ťwiadczonych przez Sprzedawc─Ö.
  2. Korzystanie ze Sklepu wymaga spe┼énienia przez urz─ůdzenie ko┼äcowe i system teleinformatyczny,z kt├│rego korzysta Klient, minimalnych Wymaga┼ä Technicznych.
  3. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu dokonania zakupu w Sklepie lub utworzenia Konta Klienta.
  4. Klient ma mo┼╝liwo┼Ť─ç zmiany i korygowania danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w ka┼╝dym czasie korzystaj─ůc z opcji dost─Öpnych w ramach Konta Klienta.
┬ž 3.LICENCJA
  1. Wy┼é─ůczne prawa do Tre┼Ťci udost─Öpnianych/umieszczanych w ramach Sklepu przez Sprzedawc─Ö lub jego kontrahent├│w, w szczeg├│lno┼Ťci prawa autorskie, nazwa Sklepu (znak towarowy), wchodz─ůce w jego sk┼éad elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegaj─ů ochronie prawnej i przys┼éuguj─ů Sprzedawcy lub podmiotom, z kt├│rymi Sprzedawca zawar┼é odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww. Tre┼Ťci nieodp┼éatnie, a tak┼╝e do korzystania z Tre┼Ťci zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i ju┼╝ rozpowszechnionych przez innych Klient├│w w ramach Sklepu, jednak wy┼é─ůcznie w zakresie dozwolonego u┼╝ytku osobistego. Wykorzystywanie Tre┼Ťci w innym zakresie jest dopuszczalne wy┼é─ůcznie na podstawie wyra┼║nej, uprzedniej zgody, udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na pi┼Ťmie pod rygorem niewa┼╝no┼Ťci oraz w granicach powszechnie obowi─ůzuj─ůcego prawa.
  2. Klient, umieszczaj─ůc w ramach Sklepu jakiekolwiek Tre┼Ťci, w szczeg├│lno┼Ťci komentarze lub opinie w jakimkolwiek miejscu Sklepu udziela niniejszym Sprzedawcy niewy┼é─ůcznej, nieodp┼éatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pami─Öci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupe┼énianie, wykonywanie publiczne, wy┼Ťwietlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczeg├│lno┼Ťci w Internecie) tych Tre┼Ťci, na terytorium ca┼éego ┼Ťwiata. Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacj─ů Umowy Sprzeda┼╝y lub Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug na polach eksploatacji wskazanych powy┼╝ej, a tak┼╝e upowa┼╝nienie do wykonywania samodzielnie lub za pomoc─ů podmiot├│w trzecich praw zale┼╝nych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i t┼éumaczenia utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
┬ž 4.ZAWARCIE UMOWY O ┼ÜWIADCZENIE BEZP┼üATNYCH US┼üUG
  1. Sprzedawca ┼Ťwiadczy za po┼Ťrednictwem Sklepu w szczeg├│lno┼Ťci nast─Öpuj─ůce bezp┼éatne us┼éugi na rzecz Klient├│w:
    1. umożliwienie Klientom utworzenia Konta Klienta (Usługa założenia i prowadzenia Konta);
    2. umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
    3. umo┼╝liwienie przegl─ůdania Tre┼Ťci umieszczonych przez Sprzedawc─Ö w ramach Sklepu;
    4. przesy┼éanie na wskazany przez Klienta adres e-mail Newslettera na zasadach opisanych w ┬ž5 (Us┼éuga Newslettera);
  2. Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klient├│w, kt├│rzy utworzyli Konto Klienta, ┼Ťwiadczy za po┼Ťrednictwem Sklepu w szczeg├│lno┼Ťci nast─Öpuj─ůce bezp┼éatne us┼éugi:
    1. umożliwianie Klientom składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży;
    2. dopasowywanie tre┼Ťci reklamowych do zainteresowa┼ä danego Klienta;
    3. podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu si─Ö przez niego do Konta Klienta (za pomoc─ů przegl─ůdarki);
    4. mo┼╝liwo┼Ť─ç weryfikacji statusu z┼éo┼╝onego Zam├│wienia;
    5. bie┼╝─ůca aktualizacja statusu z┼éo┼╝onego Zam├│wienia;
    6. przechowywanie i udost─Öpnianie Klientowi za po┼Ťrednictwem Konta Klienta historii zawartych Um├│w Sprzeda┼╝y i Zam├│wie┼ä.
  3. Stron─ů Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug jest Sprzedawca.
  4. W ramach Sklepu Sprzedawca zobowi─ůzuje si─Ö do ┼Ťwiadczenia us┼éug, o kt├│rych mowa w ust. 1 i 2 powy┼╝ej, w zakresie i na warunkach okre┼Ťlonych w Regulaminie. Korzystanie przez Klienta z us┼éug okre┼Ťlonych w ust. 1 i 2 nie wi─ů┼╝e si─Ö dla Klienta z obowi─ůzkiem zap┼éaty Ceny.
  5. Warunkiem korzystania z us┼éug wskazanych w ust. 1 i 2 powy┼╝ej jest spe┼énienia przez urz─ůdzenie ko┼äcowe i system teleinformatyczny, z kt├│rego korzysta Klient, minimalnych Wymaga┼ä Technicznych.
  6. Umowa o ┼Üwiadczenie Us┼éug zostaje zawarta z chwil─ů skutecznego wype┼énienia i zaakceptowania przez Klienta (przes┼éania Sprzedawcy) formularza rejestracyjnego w celu utworzenia Konta Klienta. Zawarcie Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug wymaga akceptacji Regulaminu. W przypadku korzystania przez Klienta ze Sklepu bez utworzenia Konta i bez dokonywania zakupu Towar├│w, powinien on przestrzega─ç postanowie┼ä Regulaminu w zakresie, w jakim faktycznie korzysta z us┼éug ┼Ťwiadczonych przez Sprzedawc─Ö.
  7. Utrwalenie, zabezpieczenie, udost─Öpnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowie┼ä Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug nast─Öpuje w drodze wiadomo┼Ťci e-mail przes┼éanej na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
  8. Umowa o Świadczenie Usług jest zawierana w ramach Sklepu w języku polskim, na czas nieoznaczony.
  9. W celu zapewnienia prawid┼éowej realizacji Umowy Sprzeda┼╝y lub Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug, Klient zobowi─ůzany jest w szczeg├│lno┼Ťci do:
    1. podawania w Zam├│wieniu oraz w formularzach rejestracyjnych przy tworzeniu Konta Klienta wy┼é─ůcznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
    2. niezw┼éocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta Sprzedawcy w zwi─ůzku z zawarciem Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug lub Umowy Sprzeda┼╝y,w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawid┼éowego ich wykonania;
    3. korzystania z us┼éug oferowanych przez Sprzedawc─Ö w spos├│b zgodny z przepisami obowi─ůzuj─ůcego prawa, postanowieniami Regulaminu, a tak┼╝e z przyj─Ötymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego, w tym w spos├│b nieuci─ů┼╝liwy dla pozosta┼éych Klient├│w oraz dla Sprzedawcy i niezak┼é├│caj─ůcy pracy Sprzedawcy lub Sklepu;
    4. terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów w przypadku Umów Sprzedaży.
  10. Klient zobowi─ůzany jest r├│wnie┼╝ do:
    1. niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu jakichkolwiek Tre┼Ťci zabronionych przez przepisy obowi─ůzuj─ůcego prawa, w szczeg├│lno┼Ťci Tre┼Ťci naruszaj─ůcych maj─ůtkowe prawa autorskie os├│b trzecich albo ich dobra osobiste;
    2. niepodejmowania działań takich jak:
      • rozsy┼éanie lub umieszczanie w Sklepie niezam├│wionej informacji handlowej lub umieszczanie jakichkolwiek Tre┼Ťci naruszaj─ůcych przepisy prawa (zakaz umieszczania tre┼Ťci bezprawnych);
      • podejmowanie czynno┼Ťci informatycznych lub wszelkich innych czynno┼Ťci maj─ůcych na celu wej┼Ťcie w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klient├│w;
      • modyfikowanie w spos├│b nieuprawniony Tre┼Ťci dostarczanych przez Sprzedawc─Ö, w szczeg├│lno┼Ťci podanych w ramach Sklepu Cen lub opis├│w Towar├│w;
      • nadu┼╝ywanie praw przyznanych Klientowi przez Sprzedawc─Ö lub przepisy prawa, w spos├│b kt├│ry jest sprzeczny ze spo┼éeczno-gospodarczym przeznaczeniem danego prawa lub z zasadami wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego.
┬ž 5.US┼üUGA NEWSLETTERA
  1. W celu zawarcia us┼éugi dostarczania przez Sklep Newslettera, Klient zobowi─ůzany jest wyrazi─ç zgod─Ö na otrzymywanie Newslettera poprzez:
    1. udost─Öpnienie swojego aktywnego adresu e-mail w przeznaczonym do tego miejscu na stronie internetowej Sklepu oraz naci┼Ťni─Öciu odpowiedniego przycisku potwierdzaj─ůcego wol─Ö otrzymywania Newslettera lub;
    2. zaznaczenie odpowiedniego checkboxÔÇÖu w procesie rejestracji Konta Klienta lub,
    3. zmian─Ö ustawie┼ä (zaznaczenie odpowiedniego pola) dotycz─ůcych Newslettera w ramach Konta Klienta oraz naci┼Ťni─Öcie odpowiedniego przycisku potwierdzaj─ůcego wol─Ö otrzymywania Newslettera.
  2. Umowa o ┼Ťwiadczenie us┼éugi dostarczania Newslettera zostaje zawarta z chwil─ů potwierdzenia przez Klienta woli otrzymywania Newslettera poprzez (i) udost─Öpnienie swojego aktywnego adresu e-mail w przeznaczonym do tego miejscu na stronie internetowej Sklepu oraz naci┼Ťni─Öciu odpowiedniego przycisku potwierdzaj─ůcego wol─Ö otrzymywania Newslettera lub (ii); przes┼éanie formularza z zaznaczon─ů opcj─ů zapisu do Newslettera w ramach procesu rejestracji Konta Klienta lub (iii) z chwil─ů wyra┼╝enia przez u┼╝ytkownika woli otrzymania Newslettera w ramach zmian ustawie┼ä Konta i naci┼Ťni─Öcia odpowiedniego przycisku.
  3. Klient mo┼╝e w ka┼╝dym czasie rozwi─ůza─ç Umow─Ö o ┼Üwiadczenie Us┼éug w zakresie dostarczania us┼éugi Newslettera poprzez udost─Öpnienie swojego aktywnego adresu e-mail w przeznaczonym do tego miejscu na stronie internetowej Sklepu oraz naci┼Ťni─Öciu odpowiedniego przycisku potwierdzaj─ůcego wol─Ö wypisania si─Ö z Newslettera.
┬ž 6.ROZWI─äZANIE UMOWY O ┼ÜWIADCZENIE US┼üUG
  1. Klient mo┼╝e rozwi─ůza─ç Umow─Ö o ┼Üwiadczenie Us┼éug ze skutkiem natychmiastowym, w ka┼╝dym czasie, poprzez kontakt na adres: kontakt@miastoksiazek.pl b─ůd┼║ poprzez wype┼énienie stosownego formularza udost─Öpnionego w Sklepie.
  2. Je┼╝eli w chwili zg┼éoszenia przez Klienta ┼╝─ůdania rozwi─ůzania Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug w zakresie Us┼éugi za┼éo┼╝enia i prowadzenia Konta istniej─ů Zam├│wienia, kt├│re nie zosta┼éy wys┼éane ÔÇô rozwi─ůzanie Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug ze wzgl─Ödu na konieczno┼Ť─ç prawid┼éowej realizacji Umowy Sprzeda┼╝y mo┼╝liwe jest niezw┼éocznie po realizacji Zam├│wienia lub po jego anulowaniu przez Klienta.
  3. Sprzedawca mo┼╝e w ka┼╝dym czasie rozwi─ůza─ç Umow─Ö o ┼Üwiadczenie Us┼éug z Klientem za 14 – dniowym okresem wypowiedzenia z wa┼╝nych powod├│w rozumianych wy┼é─ůcznie jako (katalog zamkni─Öty) ra┼╝─ůce, istotne naruszenie przez Klienta postanowie┼ä Regulaminu, kt├│rym jest naruszenie ┬ž 4 ust. 9 i 10 Regulaminu lub trwa┼ée zaprzestanie ┼Ťwiadczenia us┼éug drog─ů elektroniczn─ů przez Sprzedawc─Ö umotywowane obiektywnymi wzgl─Ödami. Sprzedawca swoje o┼Ťwiadczenie w tym zakresie wysy┼éa na adres e-mail podany przez Klienta podczas utworzenia Konta Klienta.
┬ž 7.REKLAMACJE US┼üUG
  1. Klient ma prawo do zg┼éoszenia reklamacji us┼éug ┼Ťwiadczonych przez Sprzedawc─Ö w ka┼╝dym czasie.
  2. Klient mo┼╝e zg┼éosi─ç Sprzedawcy reklamacj─Ö ┼Ťwiadczonych przez niego us┼éug w szczeg├│lno┼Ťci na pi┼Ťmie lub poprzez kontakt w formie wiadomo┼Ťci e-mail kontakt@miastoksiazek.pl lub poprzez dedykowany formularz kontaktowy udost─Öpniony na stronie Sklepu w panelu Klienta z poziomu historii z┼éo┼╝onych Zam├│wie┼ä. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, nale┼╝y poda─ç w zg┼éoszeniu reklamacyjnym kr├│tkiego opisu przyczyn uzasadniaj─ůcych reklamacj─Ö oraz dane kontaktowe Klienta zg┼éaszaj─ůcego reklamacj─Ö.
  3. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego Klienta.
ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW
┬ž 8.ZAWARCIE I WYKONANIE UMOWY SPRZEDA┼╗Y
  1. Informacje podane w ramach Sklepu stanowi─ů zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzeda┼╝y w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawc─Ö do Klient├│w.
  2. Sprzedawca umo┼╝liwia Klientowi z┼éo┼╝enie Zam├│wienia w nast─Öpuj─ůcy spos├│b, kolejno (czynno┼Ťci techniczne sk┼éadaj─ůce si─Ö na procedur─Ö zawarcia Umowy Sprzeda┼╝y):
    1. Zamówienia na Towary można składać 24h na dobę 7 dni w tygodniu;
    2. Zam├│wienie na Towary mo┼╝e zosta─ç z┼éo┼╝one przez Klienta, kt├│ry (i) posiada lub za┼éo┼╝y w ramach procesu Zam├│wienia Konto lub (ii) cho─ç nie posiada Konta – w trakcie procesu sk┼éadania Zam├│wienia wska┼╝e dane niezb─Ödne do jego realizacji;
    3. Klient dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza Zam├│wienia;
    4. Klient, który posiada Konto potwierdza dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży lub podaje inne dane;
    5. Klient, który zakłada Konto, uzupełnia dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży;
    6. Klient, który nie posiada Konta, uzupełnia dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży;
    7. Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i pozostałych wskazanych w formularzu Zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy, a także sposób dostawy;
    8. do momentu uruchomienia przez Klienta funkcjonalno┼Ťci oznaczonej komunikatem ÔÇ×Potwierd┼║ zakupÔÇŁ Klient ma mo┼╝liwo┼Ť─ç samodzielnego korygowania wprowadzonych do Koszyka lub Zam├│wienia danych, w szczeg├│lno┼Ťci ich edycji i poprawy, w tym ma on mo┼╝liwo┼Ť─ç dodawania/usuwania Towar├│w, modyfikacji sposobu p┼éatno┼Ťci lub sposobu dor─Öczenia, zmiany adresu do dor─Öcze┼ä itp.;
    9. Klient sk┼éada Sprzedawcy Zam├│wienie poprzez uruchomienie funkcjonalno┼Ťci Sklepu oznaczonej komunikatem ÔÇ×Potwierd┼║ zakupÔÇŁ oznaczaj─ůcej, ze Zam├│wienie sk┼éadane przez Klienta poci─ůga za sob─ů obowi─ůzek zap┼éaty. Z┼éo┼╝enie Zam├│wienia stanowi o┼Ťwiadczenie woli Klienta wyra┼╝aj─ůce bezpo┼Ťredni─ů wol─Ö (ofert─Ö) zawarcia Umowy Sprzeda┼╝y na odleg┼éo┼Ť─ç, za po┼Ťrednictwem Sklepu;
    10. po z┼éo┼╝eniu Zam├│wienia, Klient otrzyma wiadomo┼Ť─ç e-mail zatytu┼éowan─ů ÔÇ×Potwierdzenie z┼éo┼╝enia zam├│wieniaÔÇŁ zawieraj─ůc─ů wszystkie istotne elementy Zam├│wienia, kt├│ra potwierdza otrzymanie Zam├│wienia przez Sprzedawc─Ö (wp┼éyni─Öcia Zam├│wienia do systemu Sklepu) i nie stanowi o┼Ťwiadczenia woli zawarcia umowy sprzeda┼╝y pomi─Ödzy Klientem a Sprzedawc─ů;
    11. je┼Ťli Klient wybra┼é spos├│b p┼éatno┼Ťci wskazany w ┬ž10 ust. 1 lit. a Regulaminu, po otrzymaniu wiadomo┼Ťci, o kt├│rej mowa w lit. j, Klient winien, za po┼Ťrednictwem funkcjonalno┼Ťci udost─Öpnionej w tej wiadomo┼Ťci, dokona─ç p┼éatno┼Ťci za Towary na zasadach przewidzianych w ┬ž10 ust. 3 Regulaminu;
    12. Umow─Ö Sprzeda┼╝y uznaje si─Ö za zawart─ů z momentem otrzymania przez Klienta drugiej wiadomo┼Ťci e-mail zatytu┼éowanej ÔÇ×Przyj─Öcie zam├│wienia do realizacjiÔÇŁ zawieraj─ůcej potwierdzenie przyj─Öcia Zam├│wienia do realizacji (o┼Ťwiadczenie woli zawarcia umowy sprzeda┼╝y z Klientem sk┼éadane przez Sprzedawc─Ö; przy czym w przypadku wyboru przez Klienta sposobu p┼éatno┼Ťci wskazanego w ┬ž10 ust. 1 lit. a Regulaminu, warunkiem koniecznym do zawarcia Umowy Sprzeda┼╝y jest dokonanie tej p┼éatno┼Ťci na zasadach przewidzianych w ┬ž10 ust. 3 Regulaminu). W przypadku niemo┼╝no┼Ťci przyj─Öcia Zam├│wienia do realizacji Sprzedawca poinformuje o tym Klienta w drodze wiadomo┼Ťci e-mail zatytu┼éowanej ÔÇ×Nieprzyj─Öcie zam├│wienia do realizacjiÔÇŁ;
    13. Umowa Sprzeda┼╝y zawierana jest w j─Özyku polskim.
  3. Zawarcie Umowy Sprzeda┼╝y odbywa si─Ö za po┼Ťrednictwem ┼Ťrodk├│w porozumiewania si─Ö na odleg┼éo┼Ť─ç, tj. sieci Internet.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie, udost─Öpnienie oraz potwierdzenie Klientowi tre┼Ťci zawieranej Umowy Sprzeda┼╝y nast─Öpuje poprzez przes┼éanie Klientowi wiadomo┼Ťci e-mail zawieraj─ůcej potwierdzenie zawarcia umowy na odleg┼éo┼Ť─ç w rozumieniu art. 21 ustawy o prawach konsumenta oraz poprzez do┼é─ůczenie do przesy┼éki zawieraj─ůcej Towar fiskalnego dowodu zakupu. Klient w ramach swojego Konta ma r├│wnie┼╝ dost─Öp do historii z┼éo┼╝onych przez siebie Zam├│wie┼ä i aktualnego stanu ich realizacji.
┬ž 9.CENY I PROMOCJE
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do mo┼╝liwo┼Ťci aktualizowania Cen zamieszczonychna stronie Sklepu. Ceny w Zam├│wieniu z┼éo┼╝onym przez Klienta przed wprowadzeniem zmian pozostaj─ů dla Klienta wi─ů┼╝─ůce.
  2. Ceny w ramach Sklepu zawieraj─ů wszelkie nale┼╝ne c┼éa i podatki. Ceny nie zawieraj─ů koszt├│w przesy┼éki (dostarczenia Towaru do Klienta), kt├│re s─ů okre┼Ťlane odr─Öbnie. Sprzedawca mo┼╝e w szczeg├│lno┼Ťci w wybranym przez siebie okresie, w warunkach Promocji, okre┼Ťli─ç pr├│g minimalnej warto┼Ťci Zam├│wienia, dla kt├│rej przesy┼éka (dostawa) Towaru jest darmowa lub cena dostawy jest okresowo obni┼╝ona.
  3. Kwota obejmuj─ůca Cen─Ö mo┼╝e zosta─ç pomniejszona o okre┼Ťlony rabat procentowy lub kwotowy poprzez wykorzystanie Kodu rabatowego. Sprzedawca okre┼Ťli zasady przyznawania i wykorzystania Kod├│w rabatowych w ramach odr─Öbnych warunk├│w Promocji.
  4. Promocje obowi─ůzuj─ůce w Sklepie nie podlegaj─ů ┼é─ůczeniu, o ile postanowienia Promocji wyra┼║nienie stanowi─ů inaczej. Promocje mog─ů obejmowa─ç ograniczon─ů liczb─Ö Towar├│w.
┬ž 10.ZASADY DOKONYWANIA P┼üATNO┼ÜCI I ZWROTU P┼üATNO┼ÜCI
  1. P┼éatno┼Ťci mo┼╝na dokona─ç za:
    1. po┼Ťrednictwem systemu p┼éatno┼Ťci elektronicznych akceptowanego w danym momencie przez Sprzedawc─Ö i prezentowanego na stronie Sklepu, za pomoc─ů karty p┼éatniczej lub przelewu elektronicznego;
  2. Akceptowalne formy p┼éatno┼Ťci okre┼Ťlone s─ů w Sklepie w zak┼éadkach ÔÇ×Formy p┼éatno┼ŤciÔÇŁ.
  3. Dost─Öpne formy p┼éatno┼Ťci kart─ů to karty p┼éatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
  4. W przypadku wyst─ůpienia konieczno┼Ťci zwrotu ┼Ťrodk├│w za transakcj─Ö dokonan─ů przez klienta kart─ů p┼éatnicz─ů, sprzedaj─ůcy dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty p┼éatniczej Zamawiaj─ůcego.
  5. Przy p┼éatno┼Ťciach kart─ů czas realizacji zam├│wienia liczony jest od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
  6. Termin p┼éatno┼Ťci za zam├│wione Towary w przypadku wyboru sposobu p┼éatno┼Ťci, o kt├│rym mowa w ust. 1 lit. a. powy┼╝ej, wynosi 7 dni od dnia, w kt├│rym Klient otrzyma┼é wiadomo┼Ť─ç, o kt├│rej mowa w 8 ust. 2 lit. j Regulaminu. Nieuiszczenie p┼éatno┼Ťci w w/w terminie skutkuje anulowaniem Zam├│wienia i niemo┼╝liwo┼Ťci─ů ┼╝─ůdania przez Klienta zawarcia Umowy Sprzeda┼╝y.
  7. W przypadku wybrania sposobu dostawy ÔÇô Paczkomaty 24/7 ÔÇô p┼éatno┼Ť─ç przy odbiorze mo┼╝liwa jest tylko w wybranych Paczkomatach 24/7. Aktualne informacje o mo┼╝liwo┼Ťci skorzystania z p┼éatno┼Ťci za pobraniem w przypadku dostawy do Paczkomat├│w 24/7 s─ů umieszczone w ramach ┼Ťcie┼╝ki zakupowej (wyboru przez Klienta formy dostawy).
  8. Nie jest mo┼╝liwe op┼éacenie Zam├│wienia jednocze┼Ťnie przy pomocy karty p┼éatniczej oraz przelewu elektronicznego. P┼éatno┼Ť─ç przy odbiorze (za pobraniem) nie podlega ┼é─ůczeniu z p┼éatno┼Ťci─ů przy pomocy karty p┼éatniczej lub przelewu elektronicznego.
  9. Je┼╝eli Klient dokona┼é p┼éatno┼Ťci kart─ů p┼éatnicz─ů lub przelewem elektronicznym, za po┼Ťrednictwem systemu p┼éatno┼Ťci elektronicznych, zwrot nale┼╝no┼Ťci (na przyk┼éad z tytu┼éu anulowania z┼éo┼╝onego Zam├│wienia lub odst─ůpienia od umowy) nast─Öpuje na kart─Ö p┼éatnicz─ů lub na rachunek bankowy, z kt├│rego nast─ůpi┼éa pierwotna p┼éatno┼Ť─ç. Je┼╝eli Klient dokona┼é p┼éatno┼Ťci przy odbiorze Zam├│wienia (p┼éatno┼Ť─ç za pobraniem), Sprzedawca zwr├│ci si─Ö do Klienta o podanie numeru rachunku bankowego w celu dokonania zwrotu nale┼╝no┼Ťci, je┼╝eli Klient wyrazi zgod─Ö na ten spos├│b zwrotu p┼éatno┼Ťci, zgodnie z ust. 7 poni┼╝ej.
  10. Konsument mo┼╝e r├│wnie┼╝ wyrazi─ç zgod─Ö na dokonanie zwrotu przy u┼╝yciu innych ┼Ťrodk├│w p┼éatniczych, ni┼╝ u┼╝ytych w pocz─ůtkowej transakcji, kt├│re nie b─Ödzie wi─ůza┼éo si─Ö dla niego z poniesieniem koszt├│w.
  11. Podmiotem ┼Ťwiadcz─ůcym obs┼éug─Ö p┼éatno┼Ťci online jest Krajowy Integrator P┼éatno┼Ťci S.A.
┬ž 11.DOSTAWA TOWARU
  1. Zam├│wione w Sklepie Towary s─ů dostarczane wy┼é─ůcznie na terytorium Polski.
  2. ┬áPrzesy┼éka z zam├│wionymi Towarami dostarczana jest na adres podany przez Klienta w formularzu Zam├│wienia, wed┼éug wyboru Klienta ( w zale┼╝no┼Ťci od rodzaju Towaru):
    1. za po┼Ťrednictwem Poczty Polskiej ÔÇô przesy┼éka zwyk┼éa lub priorytet;
    2. w Paczkomatach 24/7;
  3. Dostawa za po┼Ťrednictwem firmy kurierskiej nie jest mo┼╝liwa na adres skrytki pocztowej.
  4. Zmiana adresu dostawy po złożeniu przez Klienta zamówienia nie jest możliwa.
  5. Na ┼é─ůczny czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta danego Towaru (czas dostawy) sk┼éada si─Ö czas realizacji Zam├│wienia (przygotowania Towar├│w do wysy┼éki) przez Sprzedawc─Ö oraz czas dostarczenia Towaru przez przewo┼║nika. Czas realizacji Zam├│wienia przez Sprzedawc─Ö, liczony jest od momentu potwierdzenia przez Sprzedawc─Ö przyj─Öcia Zam├│wienia do realizacji do momentu przekazania przez Sprzedawc─Ö przesy┼éki zawieraj─ůcej Towary przewo┼║nikowi i wynosi do 5 dni roboczych (dzie┼ä roboczy to dzie┼ä od poniedzia┼éku do pi─ůtku z wy┼é─ůczeniem dni wolnych od pracy). Do powy┼╝szego czasu nale┼╝y doliczy─ç czas dostarczenia Towaru przez przewo┼║nika, kt├│ry jest prezentowany na stronie w zak┼éadce ÔÇ×Koszty dostawyÔÇŁ.
  6. Koszty dostawy Towaru ponosi Klient, chyba ┼╝e warunki Promocji stanowi─ů inaczej. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do mo┼╝liwo┼Ťci aktualizowania koszt├│w dostawy zamieszczonych na stronie Sklepu. Koszty dostawy w Zam├│wieniu z┼éo┼╝onym przez Klienta przed wprowadzeniem zmian pozostaj─ů dla Klienta wi─ů┼╝─ůce.
  7. Informacje o wysoko┼Ťci koszt├│w dostawy podane s─ů r├│wnie┼╝ w zak┼éadce ÔÇ×Ograniczania i opcje dostawyÔÇŁ przy ka┼╝dym Towarze oraz w ramach formularza Zam├│wienia.
  8. Dostawa do Paczkomat├│w 24/7 mo┼╝liwa jest dla Zam├│wie┼ä op┼éaconych kart─ů p┼éatnicz─ů lub przelewem elektronicznym, a dla niekt├│rych Paczkomat├│w 24/7, zgodnie z ┬ž 10 ust. 4 Regulaminu tak┼╝e dla Zam├│wie┼ä ze sposobem p┼éatno┼Ťci przy odbiorze. Je┼╝eli gabaryty przesy┼éki przekrocz─ů 64x41x38 cm lub jej waga b─Ödzie wi─Öksza ni┼╝ 25 kg, w├│wczas Sprzedawca skontaktuje si─Ö z Klientem w celu ustalenia innego, dopuszczalnego dla danych gabaryt├│w paczki sposobu dostawy. Klient nie ponosi ┼╝adnych dodatkowych koszt├│w wynikaj─ůcych ze zmiany sposobu dostawy.
  9. Zweryfikowanie przez Klienta w obecno┼Ťci kuriera stanu przesy┼éki zawieraj─ůcej Towary oraz w przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania – sporz─ůdzenie protoko┼éu szkody, mo┼╝e u┼éatwi─ç i przyspieszy─ç rozpatrzenie ewentualnej reklamacji.
┬ž 12.ODST─äPIENIE OD UMOWY
  1. Konsumentowi przys┼éuguje prawo do odst─ůpienia od Umowy Sprzeda┼╝y przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek powod├│w oraz bez ponoszenia jakichkolwiek koszt├│w innych ni┼╝ przewidziane przez przepisy prawa.
  2. Konsument mo┼╝e odst─ůpi─ç od Umowy Sprzeda┼╝y sk┼éadaj─ůc Sprzedawcy o┼Ťwiadczenie o odst─ůpieniu od umowy. O┼Ťwiadczenie takie mo┼╝e zosta─ç z┼éo┼╝one w szczeg├│lno┼Ťci z wykorzystaniem wzoru formularza o odst─ůpieniu od umowy, stanowi─ůcego Za┼é─ůcznik nr 2 do Regulaminu (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o kt├│rym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta). Nie ogranicza to uprawnienia Konsumenta do z┼éo┼╝enia jakiegokolwiek innego jednoznacznego o┼Ťwiadczenia, w kt├│rym informuje o swojej decyzji o odst─ůpieniu od umowy.
  3. W przypadku z┼éo┼╝enia przez Konsumenta o┼Ťwiadczenia o odst─ůpieniu za po┼Ťrednictwem wiadomo┼Ťci e-mail, o┼Ťwiadczenie powinno zosta─ç wys┼éane na adres: kontakt@miastoksiazek.pl. W przypadku z┼éo┼╝enia przez Konsumenta o┼Ťwiadczenia o odst─ůpieniu drog─ů pisemn─ů, o┼Ťwiadczenie powinno zosta─ç wys┼éane na adres: pl. Zgody 9/16, 50-432 Wroc┼éaw. Do zachowania 14 – dniowego terminu na odst─ůpienie wystarczy wys┼éanie o┼Ťwiadczenia przed jego up┼éywem.
  4. Bieg 14 ÔÇô dniowego terminu do odst─ůpienia od Umowy Sprzeda┼╝y rozpoczyna si─Ö w przypadku Umowy Sprzeda┼╝y od obj─Öcia Towar├│w w posiadanie przez Konsumenta lub wskazan─ů przez niego osob─Ö trzeci─ů inn─ů ni┼╝ przewo┼║nik. Je┼╝eli Umowa Sprzeda┼╝y obejmuje wiele Towar├│w, kt├│re s─ů dostarczane osobno, partiami lub w cz─Ö┼Ťciach ÔÇô od obj─Öcia w posiadanie ostatniej rzeczy (Towar├│w), partii lub cz─Ö┼Ťci.
  5. W przypadku odst─ůpienia od Umowy Sprzeda┼╝y zawartej na odleg┼éo┼Ť─ç, umow─Ö uwa┼╝a si─Ö za niezawart─ů. Sprzedawca ma obowi─ůzek niezw┼éocznie, nie p├│┼║niej ni┼╝ w terminie 14 dni od dnia otrzymania o┼Ťwiadczenia Konsumenta o odst─ůpieniu od Umowy Sprzeda┼╝y, zwr├│ci─ç Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego p┼éatno┼Ťci, w tym koszty dostarczenia Towar├│w. Sprzedawca dokonuje zwrotu p┼éatno┼Ťci przy u┼╝yciu takiego samego sposobu zap┼éaty, jakiego u┼╝y┼é Konsument, chyba ┼╝e Konsument wyra┼║nie zgodzi┼é si─Ö na inny spos├│b zwrotu, kt├│ry nie wi─ů┼╝e si─Ö dla niego z ┼╝adnymi kosztami.
  6. Je┼╝eli Sprzedawca nie zaproponuje, ┼╝e sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca mo┼╝e wstrzyma─ç si─Ö ze zwrotem p┼éatno┼Ťci otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towar├│w z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odes┼éania Towar├│w ÔÇô w zale┼╝no┼Ťci od tego, kt├│re zdarzenie nast─ůpi wcze┼Ťniej.
  7. Do zwracanego Towaru prosimy o do┼é─ůczenie w miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci dowodu zakupu (np. paragon, faktura).
  8. Je┼╝eli Konsument wybiera spos├│b dostarczenia Towar├│w inny ni┼╝ najta┼äszy zwyk┼éy spos├│b dostarczenia oferowany przez Sprzedawc─Ö, Sprzedawca nie jest zobowi─ůzany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych koszt├│w.
  9. Konsument ma obowi─ůzek zwr├│ci─ç Sprzedawcy zwracany Towar lub przekaza─ç Towar osobie upowa┼╝nionej przez Sprzedawc─Ö do odbioru niezw┼éocznie, jednak nie p├│┼║niej ni┼╝ 14 dni od dnia, w kt├│rym odst─ůpi┼é od umowy. Do zachowania 14 ÔÇô dniowego terminu wystarczy odes┼éanie Towar├│w przed jego up┼éywem. Odsy┼éane Towary winny by─ç zapakowane i zabezpieczone tak, aby nie zosta┼éy uszkodzone w transporcie.
  10. Konsument ponosi tylko bezpo┼Ťrednie koszty zwrotu Towar├│w, chyba ┼╝e Sprzedawca zgodzi┼é si─Ö je ponie┼Ť─ç.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialno┼Ť─ç za zmniejszenie warto┼Ťci zwracanych Towar├│w b─Öd─ůce wynikiem korzystania z nich w spos├│b wykraczaj─ůcy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towar├│w. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia wzgl─Ödem Konsumenta odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalaj─ů na to obowi─ůzuj─ůce przepisy prawa.
  12. Prawo do odst─ůpienia od Umowy Sprzeda┼╝y nie przys┼éuguje w przypadku:
    1. dostarczania zapiecz─Ötowanych Towar├│w, kt├│re nie nadaj─ů si─Ö do zwrotu ze wzgl─Ödu na ochron─Ö zdrowia lub ze wzgl─Öd├│w higienicznych i kt├│rych opakowanie zosta┼éo otwarte po dostarczeniu;
    2. dostarczania Towar├│w, kt├│re, po dostarczeniu, ze wzgl─Ödu na sw├│j charakter, s─ů w spos├│b nieroz┼é─ůczny po┼é─ůczone z innymi przedmiotami;
    3. dostarczania zapieczętowanych nagrań dźwiękowych lub zapieczętowanych nagrań wizualnych,lub zapieczętowanego oprogramowania komputerowego, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
┬ž 13.REKLAMACJE
  1. Towary oferowane w Sklepie mog─ů by─ç obj─Öte gwarancj─ů producenta lub dystrybutora. Szczeg├│┼éowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane s─ů w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.
  2. Sprzedawca ma prawny obowi─ůzek dostarczenia Towar├│w bez wad.
  3. Je┼╝eli otrzymany przez Klienta Towar jest wadliwy, Klient mo┼╝e skorzysta─ç wed┼éug swojego wyboru z uprawnie┼ä przys┼éuguj─ůcych w ramach gwarancji we wskazanych serwisach lub – niezale┼╝nie – z uprawnie┼ä przys┼éuguj─ůcych mu od Sprzedawcy z tytu┼éu r─Ökojmi za wady Towaru.
  4. Klient mo┼╝e zg┼éosi─ç przys┼éuguj─ůce mu roszczenia z tytu┼éu r─Ökojmi w szczeg├│lno┼Ťci za pomoc─ů wiadomo┼Ťci e-mail na adres: kontakt@miastoksiazek.pl z dopiskiem ÔÇ×reklamacjaÔÇŁ. Do reklamacji nale┼╝y do┼é─ůczy─ç dow├│d zakupu Towaru (np. paragon, faktura).
  5. W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, nale┼╝y poda─ç w tre┼Ťci zg┼éoszenia reklamacyjnego kr├│tki opisu przyczyn uzasadniaj─ůcych reklamacj─Ö oraz danych kontaktowych Klienta.
  6. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl─Ödem Klienta, je┼╝eli sprzedany Towar ma wad─Ö fizyczn─ů lub prawn─ů (r─Ökojmia). Je┼╝eli sprzedany Towar ma wad─Ö, Klient mo┼╝e:
    1. z┼éo┼╝y─ç o┼Ťwiadczenie o obni┼╝eniu ceny albo odst─ůpieniu od umowy, chyba ┼╝e Sprzedawca niezw┼éocznie i bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wad─Ö tak─ů usunie. Obni┼╝ona cena powinna pozostawa─ç w takiej proporcji do Ceny wynikaj─ůcej z Umowy Sprzeda┼╝y, w jakiej warto┼Ť─ç Towaru z wad─ů pozostaje do warto┼Ťci Towar├│w bez wady. Klienta nie mo┼╝e odst─ůpi─ç od umowy, je┼╝eli wada Towaru jest nieistotna;
    2. ┼╝─ůda─ç wymiany Towaru na wolny od wad albo usuni─Öcia wady. Sprzedawca jest zobowi─ůzany wymieni─ç wadliwy Towar na wolny od wad albo usun─ů─ç wad─Ö w rozs─ůdnym czasie bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Klienta;z zastrze┼╝eniami i na zasadach okre┼Ťlonych we w┼éa┼Ťciwych przepisach Kodeksu cywilnego.
  7. Je┼╝eli Klientem jest Konsument, mo┼╝e zamiast zaproponowanego przez Sprzedawc─Ö usuni─Öcia wady ┼╝─ůda─ç wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru ┼╝─ůda─ç usuni─Öcia wady, chyba ┼╝e doprowadzenie Towaru do zgodno┼Ťci z umow─ů w spos├│b wybrany przez Konsumenta jest niemo┼╝liwe albo wymaga┼éoby nadmiernych koszt├│w w por├│wnaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawc─Ö. Przy ocenie nadmierno┼Ťci koszt├│w uwzgl─Ödnia si─Ö warto┼Ť─ç Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a tak┼╝e bierze si─Ö pod uwag─Ö niedogodno┼Ťci, na jakie nara┼╝a┼éby Konsumenta inny spos├│b zaspokojenia.
  8. Klient, kt├│ry wykonuje uprawnienia z tytu┼éu r─Ökojmi, jest zobowi─ůzany na koszt Sprzedawcy dostarczy─ç wadliwy Towar na nast─Öpuj─ůcy adres: pl. Zgody 9/16, 50-432 Wroc┼éaw;
  9. Je┼╝eli Klient b─Öd─ůcy Konsumentem za┼╝─ůda wymiany rzeczy lub usuni─Öcia wady albo z┼éo┼╝y┼é o┼Ťwiadczenie o obni┼╝eniu ceny, okre┼Ťlaj─ůc kwot─Ö, o kt├│r─ů cena ma by─ç obni┼╝ona, a Sprzedaj─ůcy nie ustosunkowa┼é si─Ö do tego ┼╝─ůdania w terminie 14 dni, uwa┼╝a si─Ö, ┼╝e ┼╝─ůdanie to uzna┼é za uzasadnione.
  10. Sprzedawca odpowiada z tytu┼éu r─Ökojmi, je┼╝eli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed up┼éywem dw├│ch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi. Roszczenie o usuni─Öcie wady lub wymian─Ö Towaru na wolny od wad przedawnia si─Ö z up┼éywem roku licz─ůc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu Towar├│w przez Konsumenta ÔÇô bieg terminu przedawnienia nie mo┼╝e zako┼äczy─ç si─Ö przed up┼éywem terminu, o kt├│rym mowa w zdaniu pierwszym.
┬ž 14.TRE┼ÜCI CYFROWE I UMOWA O DOSTARCZENIE TRE┼ÜCI CYFROWYCH
  1. Informacje o funkcjonalno┼Ťci Tre┼Ťci Cyfrowych oraz technicznych ┼Ťrodkach ich ochrony, a tak┼╝e maj─ůcych znaczenie interoperacyjno┼Ťciach Tre┼Ťci Cyfrowych ze sprz─Ötem komputerowym i oprogramowaniem, o kt├│rych przedsi─Öbiorca wie lub powinien wiedzie─ç znajduj─ů si─Ö na karcie danej Tre┼Ťci Cyfrowej oraz w Sklepie.
  2. W przypadku z┼éo┼╝enia Zam├│wienia na Tre┼Ťci Cyfrowe p┼éatno┼Ťci mo┼╝na dokona─ç jedynie w spos├│b okre┼Ťlony w ┬ž10 ust. 1 lit. a. powy┼╝ej.
  3. Tre┼Ťci Cyfrowe s─ů udost─Öpniane Klientowi do pobrania w ci─ůgu maksymalnie 90 minut od przes┼éania Klientowi wiadomo┼Ťci ÔÇ×Przyj─Öcie zam├│wienia do realizacjiÔÇŁ, poprzez przekazany Klientowi na adres e-mail wskazany w chwili sk┼éadania Zam├│wienia, odpowiednio zabezpieczony zaszyfrowany link.
  4. Prawo odst─ůpienia od Umowy o Dostarczenie Tre┼Ťci Cyfrowych nie przys┼éuguje, je┼╝eli spe┼énianie ┼Ťwiadczenia rozpocz─Ö┼éo si─Ö za wyra┼║n─ů zgod─ů Konsumenta przed up┼éywem terminu do odst─ůpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsi─Öbiorc─Ö o utracie prawa odst─ůpienia od umowy.
  5. W przypadku Tre┼Ťci Cyfrowych dobrowoln─ů decyzj─Ö o zachowaniu prawa do odst─ůpienia lub decyzj─Ö o rozpocz─Öciu dostarczania Tre┼Ťci Cyfrowych Klient podejmuje przed zawarciem Umowy o Dostarczanie Tre┼Ťci Cyfrowych. Decyzja o zachowaniu prawa do odst─ůpienia poci─ůga za sob─ů dostarczenie zam├│wionej Tre┼Ťci Cyfrowej po up┼éywie terminu do odst─ůpienia od umowy czyli 14 dni. Decyzja o zachowaniu prawa odst─ůpienia od umowy mo┼╝e by─ç przez Klienta w ka┼╝dym czasie zmieniona na decyzj─Ö o rezygnacji, ale nie odwrotnie.
  6. Klient ma prawo do zg┼éoszenia reklamacji Tre┼Ťci Cyfrowych w terminie 30 dni od dnia dostarczenia Tre┼Ťci Cyfrowych, w szczeg├│lno┼Ťci w sytuacji, gdy pobrana Tre┼Ť─ç Cyfrowa ma wady techniczne uniemo┼╝liwiaj─ůce odczytanie pliku na urz─ůdzeniu do tego dedykowanym, lub gdy zawarto┼Ť─ç pliku z Tre┼Ťci─ů Cyfrow─ů jest niezgodna z opisem.
  7. Klient mo┼╝e zg┼éosi─ç Sprzedawcy reklamacj─Ö Tre┼Ťci Cyfrowych w szczeg├│lno┼Ťci na pi┼Ťmie na adres Sprzedawcy lub poprzez kontakt w formie wiadomo┼Ťci e-mail na adres kontakt@miastoksiazek.pl lub poprzez formularz reklamacyjny dost─Öpny na stronie Sklepu. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, prosimy o podanie w zg┼éoszeniu reklamacyjnym kr├│tkiego opisu przyczyn uzasadniaj─ůcych reklamacj─Ö oraz dane kontaktowe Klienta zg┼éaszaj─ůcego reklamacj─Ö.
  8. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez w terminie 14 dni od otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego Klienta.
┬ž 15.DANE OSOBOWE
  1. Administratorem danych Klientów jest Sprzedawca. Sprzedawca wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem: kontakt@miastoksiazek.pl
  2. Sprzedawca udost─Öpniaj─ůc Klientowi mo┼╝liwo┼Ť─ç rejestracji i prowadzenia Konta przetwarza dane w celu ┼Ťwiadczenia us┼éug, na podstawie akceptacji regulaminu, kt├│ry stanowi swoist─ů umow─Ö (Umow─Ö o ┼Üwiadczenie Us┼éug), tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporz─ůdzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony os├│b fizycznych w zwi─ůzku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep┼éywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
  3. Sprzedawca przetwarza─ç b─Ödzie dane Klienta tak┼╝e w celu realizacji Umowy Sprzeda┼╝y, w oparciu o zawieran─ů Umow─Ö Sprzeda┼╝y, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  4. Adres korespondencyjny Klienta mo┼╝e by─ç wykorzystany na potrzeby marketingu bezpo┼Ťredniego produkt├│w lub us┼éug Sprzedawcy, prowadzonego w formie papierowej, co nie wymaga zgody (na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu, o czym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  5. Po wyra┼╝eniu odr─Öbnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mog─ů by─ç przetwarzane r├│wnie┼╝ w celu przesy┼éania Newslettera lub wykonywania telefonicznych po┼é─ůcze┼ä w celu marketingu bezpo┼Ťredniego, o ile Klient wyrazi odr─Öbn─ů, stosown─ů zgod─Ö. W przypadku wyra┼╝enia dodatkowej zgody, na jej podstawie (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) dane mog─ů by─ç przetwarzane r├│wnie┼╝ w celu przesy┼éania informacji marketingowych dotycz─ůcych us┼éug lub produkt├│w innych podmiot├│w ÔÇô w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zale┼╝no┼Ťci od wyra┼╝onej zgody.
  6. W przypadku konieczno┼Ťci dostarczenia zam├│wienia dane osobowe mog─ů by─ç udost─Öpniane operatorom pocztowym lub przewo┼║nikom wy┼é─ůcznie w celu dostarczenia zam├│wienia. Dane osobowe mog─ů by─ç ujawnione poza tym upowa┼╝nionym pracownikom lub wsp├│┼épracownikom administratora, jak te┼╝ podmiotom udzielaj─ůcym wsparcia na zasadzie zleconych us┼éug i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia przetwarzania danych.
  7. Dane osobowe przetwarzane w celach zwi─ůzanych z korzystaniem z produkt├│w/us┼éug b─Öd─ů przetwarzane na czas umo┼╝liwienia nabycia produktu i jego dostarczenia lub przez okres rzeczywistego korzystania z danej us┼éugi, po czym dane podlegaj─ůce archiwizacji b─Öd─ů przechowywane przez okres w┼éa┼Ťciwy dla przedawnienia roszcze┼ä, tj. maksymalnie do 10 lat. Dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych obj─Ötych o┼Ťwiadczeniem zgody b─Öd─ů przetwarzane do czasu odwo┼éania zgody. Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu produkt├│w i us┼éug w formie papierowej, czyli na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu (co nie wymaga zgody) b─Öd─ů przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na takie przetwarzanie.
  8. Klient ma prawo dost─Öpu do tre┼Ťci swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usuni─Öcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofni─Öcia zgody w dowolnym momencie bez wp┼éywu na zgodno┼Ť─ç z prawem przetwarzania, kt├│rego dokonano na podstawie zgody przed jej cofni─Öciem. W przypadku stwierdzenia, ┼╝e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, Klient ma prawo wnie┼Ť─ç skarg─Ö do Prezesa Urz─Ödu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych jest niezb─Ödne do zawarcia umowy o ┼Ťwiadczenie us┼éug/dostaw─Ö produkt├│w, natomiast konsekwencj─ů ich niepodania b─Ödzie brak mo┼╝liwo┼Ťci z nich skorzystania.
  10. Dane nie s─ů profilowane ani nie s─ů przekazywane poza obszar EOG.
ZMIANA REGULAMINU / POSTANOWIENIA KOŃCOWE
┬ž 16.ZMIANA REGULAMINU
  1. Regulamin wchodzi w ┼╝ycie z dniem jego publikacji na stronie internetowej.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wyst─ůpienia przynajmniej jednej z poni┼╝ej wskazanych wa┼╝nych przyczyn (katalog zamkni─Öty):
    1. zmiana przepis├│w prawa reguluj─ůcych sprzeda┼╝ Towar├│w (w tym: dostarczanie Tre┼Ťci Cyfrowych) lub ┼Ťwiadczenie us┼éug drog─ů elektroniczn─ů przez Sprzedawc─Ö wp┼éywaj─ůca na wzajemne prawa i obowi─ůzki okre┼Ťlone w Umowie o ┼Üwiadczenie Us┼éug lub Umowie Sprzeda┼╝y;
    2. konieczno┼Ť─ç dostosowania dzia┼éalno┼Ťci Sprzedawcy do nakaz├│w, orzecze┼ä, postanowie┼ä lub wytycznych wynikaj─ůcych z:
      • – decyzji w┼éa┼Ťciwego w zakresie dzia┼éalno┼Ťci Sprzedawcy organu administracji publicznej lub
      • – orzeczenia s─ůdowego znajduj─ůcego zastosowanie w zakresie dzia┼éalno┼Ťci Sprzedawcy wp┼éywaj─ůca na wzajemne prawa i obowi─ůzki okre┼Ťlone w Umowie o ┼Üwiadczenie Us┼éug lub Umowie Sprzeda┼╝y;
    3. zmiana sposobu ┼Ťwiadczenia us┼éug drog─ů elektroniczn─ů przez Sprzedawc─Ö spowodowana wy┼é─ůcznie wzgl─Ödami technicznymi lub technologicznymi (w szczeg├│lno┼Ťci aktualizacji Wymaga┼ä Technicznych);
    4. zmiana zakresu lub zasad ┼Ťwiadczenia przez Sprzedawc─Ö us┼éug, do kt├│rych stosuj─ů si─Ö postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikacj─Ö lub wycofanie przez Sprzedawc─Ö dotychczasowych funkcjonalno┼Ťci lub us┼éug obj─Ötych Regulaminem i oferowanych Konsumentowi;
    5. po┼é─ůczenie, podzia┼é albo przekszta┼écenie Sprzedawcy lub zmiana innych danych kontaktowych / teleadresowych Sprzedawcy okre┼Ťlonych w ┬ž1 lit. i lit. l., ┬ž12 ust. 3 lub ┬ž13 ust. 4 lub innych postanowieniach Regulaminu.
  3. Sprzedawca poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem.
  4. W przypadku zmiany tre┼Ťci Regulaminu na zasadach okre┼Ťlonych powy┼╝ej, Klienci maj─ů prawo do wypowiedzenia Umowy o ┼Üwiadczenie Us┼éug w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana Regulaminu nie wp┼éywa na tre┼Ť─ç i warunki zawartych przez Klienta Um├│w Sprzeda┼╝y.
  5. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udost─Öpni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikacj─Ö na stronie Sklepu oraz za pomoc─ů wiadomo┼Ťci, przes┼éanej na podany przez Klienta adres e-mail.
┬ž 17.POSTANOWIENIA KO┼âCOWE
  1. Prawem w┼éa┼Ťciwym dla zawarcia Umowy ┼Üwiadczenia Us┼éug oraz Umowy Sprzeda┼╝y jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej, a s─ůdami s─ůdy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba ┼╝e co innego wynika z bezwzgl─Ödnie obowi─ůzuj─ůcych przepis├│w prawa. Ewentualne spory pomi─Ödzy Sprzedawc─ů a Klientem, nieb─Öd─ůcym jednocze┼Ťnie Konsumentem zostaj─ů poddane s─ůdowi w┼éa┼Ťciwemu ze wzgl─Ödu na siedzib─Ö Sprzedawcy.
  2. Wyb├│r prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepis├│w, kt├│rych nie mo┼╝na wy┼é─ůczy─ç w drodze umowy pomi─Ödzy Sprzedawc─ů a Konsumentem, na mocy prawa kt├│re zgodnie z w┼éa┼Ťciwymi regulacjami by┼éoby w┼éa┼Ťciwe w przypadku braku wyboru.
  3. Tre┼Ť─ç Regulaminu jest dost─Öpna dla Klient├│w bezp┼éatnie pod nast─Öpuj─ůcym adresem https://miastoksiazek.pl/regulamin/ sk─ůd Klienci mog─ů w ka┼╝dym czasie przegl─ůda─ç, a tak┼╝e sporz─ůdzi─ç jego wydruk.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH SKLEPU INTERNETOWEGO miastoksiazek.pl
  1. Minimalne wymagania oprogramowania:
    1. System Operacyjny: System MS Windows 7 i wy┼╝ej, Linux z X.ORG, MacOS 10 lub wy┼╝ej, najnowsze wersje system├│w mobilnych: Android,iOS, Windows Phone;
    2. Przegl─ůdarka internetowa w aktualnej najnowszej wersji z w┼é─ůczon─ů obs┼éug─ů ciasteczek oraz Java Script.
ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH SKLEPU INTERNETOWEGO miastoksiazek.pl
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten nale┼╝y wype┼éni─ç i odes┼éa─ç tylko w przypadku ch─Öci odst─ůpienia od umowy).

Sprzedawca:
INKPAD Daniel Dudek pl. Zgody 9/16, 50-432 Wrocław

  • Ja/My niniejszym informuj─Ö/informujemy o moim/naszym odst─ůpieniu od umowy sprzeda┼╝y nast─Öpuj─ůcych produkt├│w
    ……………………………………………………………
  • Data zawarcia umowy/odbioru: ……………………………..
  • Imi─Ö i nazwisko konsumenta(-├│w): ……………………………..
  • Adres konsumenta(-├│w): …………………………….
  • Data: ……………………………..